Jouw Motieven

Jouw Motieven

Ik heb me er vaak genoeg schuldig aangemaakt, zitten rond kijken op facebook en dan me ongezouten mening is lekker geven over een post of bediening waarvan ik de mening had dat die niet van God is. Want ik vond dat degene op geld uit was, of ik vond dat de mensen die op de grond lagen te schreeuwen zich aanstelde.

Alles spugen wat mij dwars zit over hoe verkeerd ze het wel niet aanpakken, hoe verkeerd hun aanpak of motief naar mijn idee wel niet waren…

En dan daarbij natuurlijk roepen hoe goed ik dat bedoel want ik wil mensen naar het Vaderhart leiden, aan Jezus voeten…

Maar wat deed ik nu eigenlijk echt? Wat was mijn werkelijke motief?

Strijden in de wereld, totaal niets toevoegen aan Gods Koninkrijk. De verkeerde strijd strijden. Niet mijn God dienen. Me laten verleiden door satan.

Dat je je tijdlijn gebruikt om nadat je God heel erg gezocht hebt om vanuit Zijn liefde het verlangen hebt een post te schrijven over een onderwerp waarbij je niet anderen aanvalt maar probeert toe te lichten hoe Gods stem jou iets in fluistert is heel mooi.

Maar het openlijk aanvallen, delen van posten met liefdeloze reacties erbij, reageren op posten en daar is even lekker ongegeneerd je bagger lozen. Dat zei meer over mijn hart, motief en pijn dan de inhoudt van mijn reactie denk ik persoonlijk. Wellicht herken je je hierin en is het eens iets om over te denken.

Ik ben dankbaar dat God me anders heeft leren strijden, zoveel erkenning geeft dat ik daar genoeg aan heb en liever bewogen strijd in mijn binnenkamer dan op facebook.

Waarom richten we ons als christenen toch op facebook/instagram/tiktok/etc en niet op God als we een strijd denken te moeten strijden? Waarom bidden en vasten we niet voor mensen, bedieningen, of personen waarvan wij denken dat ze hun doel totaal gaan missen? Hebben die niet juist onze liefde en bewogenheid nodig?

Omdat we vanuit hoogmoed, pijn of woede handelen denk ik, en erkenning zoeken! Waarom zou je anders openlijk de aandacht zoeken? Het is als bidden op de hoek van de straat! En dit is wat God daarover zegt:

“En wanneer u bidt, zult u niet zijn als de huichelaars; want die zijn er zeer op gesteld om in de synagogen en op de hoeken van de straten te staan bidden om door de mensen gezien te worden. Voorwaar, Ik zeg u dat zij hun loon al hebben. Maar u, wanneer u bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader, Die in het verborgene is; en uw Vader, Die in het verborgene ziet, zal het u in het openbaar vergelden.” Mattheüs 6:5-6

Ons motief is niet oprecht op dat moment, we willen eer naar ons toetrekken, eer die Jezus toekomt! En laten zien hoe goed wij het wel niet snappen allemaal. Nou wij zijn niks zonder Jezus. En wij zullen nooit alles van God snappen en hoe Hij kan werken. Het is nogal arrogant om te denken dat jij als mens weet hoe God wel of niet werkt en wat wel of niet van God zou zijn. En als zou je dat weten omdat je zo verschrikkelijk dicht bij God leeft dat zou je het wel uit je hoofd laten om daar in de wereld verdeeldheid mee te gaan veroorzaken maar zou je snappen dat je in de hemelse gewesten moet strijden om mensen te redden!

Als wij het zo goed snapte, dan doken we onze binnenkamer in en hielden we onze mond. Dan deden we hooguit andere voor hoe dat we vochten in gebed en deelde we onze lijst met gebeden die verhoord zijn ipv aanvallen op christenen! Dan baden we en vasten we om elke ziel die op een verkeerd pad loopt terug op Gods pad te bidden. Dan was ons vertrouwen niet in facebook maar in Jezus.

We zijn soms totaal voorbijgaand aan dat Jezus ons vroeg om mee te bouwen aan een Koninkrijk van EENHEID en niet één van EENS zijn.

Want wij zijn niks en wij worden niks, enkel door Zijn offer, genade en Zijn kracht zijn wij in staat te strijden in de Hemelse gewesten.

Wel handig als we dan ons motief zuiver zien te houden en i.p.v. Facebook vol kalken met alles wat niet goed is, onze autoriteit in Christus eens gaan gebruiken om te strijden. Want als wij het dan toch zo ontzettend goed zien, dan zijn wij toch degene die de stenen uit de straat zouden moeten bidden voor degene die het niet pakken?

Het mooie van God is dat wanneer je je herkent in het verkeerd te hebben aangepakt, dat je het nu meteen kan belijden en je ervan kunt bekeren. Hij vergeet jou fouten en vergeeft ze je en houdt nog evenveel van je als toen je geboren werd!

admin
Posted on:
Post author