Jouw Hoofdprijs

Jouw Hoofdprijs

Jouw Hoofdprijs

Jezus heeft jou een prachtige taak gegeven!

“Zoals de Vader mij heeft uitgezonden, zo zend ik jullie uit.” (Joh 20:21)

Op tv zie je regelmatig een commercial met een hele blije groep bekende Nederlanders, die met een grote smile vertellen dat ze binnenkort “ergens” een straatprijs mogen gaan uitreiken…

Hoe groot mag dan onze smile wel niet zijn! Wij mogen overal en altijd de hoofdprijs uitreiken! En hoe mogen we dat? Door te vertellen hoe dat we zelf de hoofdprijs hebben gewonnen!

Maar hoe kom ik in gesprek met mensen dan? Door onze koninklijk manier van leven zouden we moeten opvallen, ieder op zijn eigen manier. God heeft iedereen immers een ander talent gegeven waarmee we op een andere plaats in de wereld komen, werken, wonen, etc.

Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat mensen het van de daken schreeuwen als ze € 100.000 gewonnen hebben, maar wanneer ze gratis en voor niks een eeuwig leven als Koningskind met als bonus verlossing van Zonde & Genezing ontvangen hebben, dan hoor je nog best vaak: Evangeliseren, dat is niet zo mijn ding.

Nu zie ik in mijn bijbel hoofdzakelijk staan dat Jezus ergens gaat staan en er dan mensen vrijwillig op Jezus afkomen. De Apostelen trokken erop uit naar vreemde steden in de tijd dat het nog nieuws was als een vreemdeling de stad aandeed en dat als nieuws door de stad ging. Het was toen niet dezelfde wereld als nu. En als deze dan ook nog eens een wonder of genezing deden waarna er een groep toeschouwers toesnelde dan was er snel een opening voor een gesprek natuurlijk.

Ik kan me voorstellen wanneer je enig sinds geforceerd de stad in gestuurd wordt door je gemeentelijk kerk om met flyers mensen ongevraagd te benaderen dat je daar moeite mee hebt. Dat soort evangelisatie zie ik Jezus ook niet bepaald doen.

God heeft ons verstand, creativiteit en een dienende natuur gegeven. Ik ben van mening dat er veel manieren zijn die heel bijbel zijn… Begin een kapsalon voor armen, was en knip ze gratis en ze zullen je vast vragen waarom je dit doet.

Zelf draag ik bijvoorbeeld christelijke T-shirts met vrolijke kleuren en prints en opvallende teksten als God is liefde, Jij bent waardevol, Jezus is mijn koning, etc. Als ik onderweg ben hebben mensen zelf de keuze of ze mij willen aanspreken, iets wat regelmatig gebeurd en tot mooie gesprekken kan leiden wat allemaal zaadjes zijn die je mag planten tot Glorie van god.

Omdat ik zelf als heiden ben opgevoed en tot mij 35 echt anti God was, kan ik je vertellen dat ik absoluut niet gediend was van aangesproken worden door Christenen. Zeker al niet als ze me dachten bang te maken dat ik snel de keuze moest maken, want het einde was nabij. Als je niet geloofd dan geloof je ook niet in dat einde, de hel en dan heb je dus ook die angst niet. Pas toen ik mensen zag leven als Christen zonder dat ze erover spraken en ik Jezus zag in hun daden werd ik ontvankelijk. En ontvankelijk dat is wat iemand zal moeten worden voordat God pas een hart kan aanraken.

En vertrouw als jij heel veel liefde in iemand gestopt hebt maar die iemand kiest niet voor Jezus dat jou zaadje wel geplant is, probeer het niet geforceerd te laten opkomen. Dat komt op Gods tijd!

“De één zaait, de ander oogst.”(joh 4:37)

Wij weten dat God De Vader de enige weg is naar herstel, vrijheid en eeuwig leven. We mogen dit geloof planten en de hoofdprijs zaaien.

Waarvan we ons wel bewust mogen zijn is dat wanneer God ons gebruikt een persoon tot De Heer te leiden of zelfs De Heer te laten aannemen dat we omzien naar deze persoon. Dat we proberen deze te helpen een goed geestelijk huis te vinden, waar deze goede stabiele leiders, goede geestelijke training en een warm en liefdevol thuis mag vinden zodat de gewonnen ziel niet komt te dolen in het Koninkrijk zonder dat iemand erna omziet.

Christelijke Kleding
Posted on:
Post author