Jouw eindtijd & Zijn wederkomst

Jouw eindtijd & Zijn wederkomst

Toen ik op mijn 36 jaar tot geloof kwam en op onderzoek uit ging in het Koninkrijk van God. Ik keek eens over kerk muren en op internet naar Bijbelstudies, toen merkte ik al snel dat ik soms helemaal de kluts kwijt kon raken van bepaalde onderwerpen. Mijn Geest was nog een baby Geest en van klakkeloos iets aannemen omdat iemand liep te schreeuwen, je geloofd toch zeker het Woord wel van kaft tot kaft was ik sowieso al niet erg overtuigt. Mijn Geest van onderscheid moest nog groeien, maar ik merkte wel op dat het me raakte hoe vijandig christenen konden discusseren over zaken als de eindtijd en de terugkomst van Jezus. De Liefdevolle God die ik net had leren kennen, en begon te vertrouwen, zag ik totaal niet terug in deze discussies. Daarom schrijf ik dit stuk als je je hierin herkent.

In de loop der eeuwen is de eindtijd, de grote verdrukking, de wederkomst van Jezus Christus, de opname & Het Oordeel vaak door de “kerk”, ofwel door mensen, gebruikt om bij mensen angst in te boezemen en zo d.m.v. angst voor het oordeel, een plaats in de hel of welk ander lelijks mensen te sturen een bepaalde invulling van religie te laten volgen i.p.v. het daadwerkelijk laten volgen van de wandel en opdracht van Jezus.

Verder is mij raakt dat dit onderwerp enkel grote verdeling veroorzaakt binnen het koninkrijk van God. Naar mijn mening zouden we als christenen een Koninkrijk van EENHEID behoren te zijn i.p.v. EENS zijn.

Wanneer je als jong gelovigen doet wat het Woord zegt: “Onderzoek alles, behoud het goede en vermijd elk kwaad, in welke vorm het zich ook voordoet.” (1 Thessalonicenzen 5:21)

Zul je over dit onderwerp leren tegenkomen die beweren dat Jezus reeds teruggekomen is en leren die beweren dat dit in de toekomst ligt. Sommige denken te kunnen weten dat dit spoedig is, iets wat al honderden jaren wordt beweerd en zo gaat het verdeling zaaien maar verder en verder.

Zeker in een tijdperk met socialmedia kun je als jong gelovigen totaal de weg kwijtraken in wat de waarheid is en het voorbeeld van christenen lijkt steeds vaker op discussiërende personen die vijandig hun stellingen verdedigen. Die enkel veel tijd in beslag nemen die niet aan het echte goede werk besteed worden.

Mijn visie is, kijk naar wat Jezus erover zegt en ons vraagt te doen als christen!

“En Hij zei tegen hen: Het komt u niet toe de tijden of gelegenheden te weten die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft.” (Handelingen 1:7)

“Maar die dag en dat moment is aan niemand bekend, ook aan de engelen in de hemel niet, ook aan de Zoon niet, maar alleen aan de Vader.” (Markus 13:32)

“Maar die dag en dat uur is aan niemand bekend, ook aan de engelen in de hemel niet, maar alleen aan Mijn Vader.” (Mattheüs 24:36)

Nergens maak ik op uit Het Woord dat het van belang is voor ons onze tijd te verdoen aan discussies en ik adviseer je te vertrouwen op de liefde van God dan je te laten verwarren door 1000 versies uitleg over dit onderwerp. De Geest zal je uiteindelijk openbaren wat van belang is en de waarheid is, in Jezus naam.

Beter ben je bezig met het goede doen dan denken, discussiëren en niks doen.

Christen zijn draait naar mijn visie hierom: Druk hier om te lezen

Christelijke Kleding
Posted on:
Post author